Aktuellt

Stå upp för demokratin!

Vi ska inte ta demokratin för given. Vi ska inte ta rättsstaten för given. Vi omringas av ”fake news”, hatprat och twittertroll.
Anna-Maja Henriksson
07.02.2020 kl. 10:05

Tenala-Marcialonga-Nordsjö

Senaste söndag stod jag på startstrecket till långloppet på skidor, Marcialonga, i en by i norra Italien.
Thomas Blomqvist
31.01.2020 kl. 12:49

Fler människor ska få jobb

Det har knappast undgått någon att regeringens mål att höja sysselsättningsgraden till 75 procent är helt central under denna regeringsperiod.
Anna-Maja Henriksson
25.01.2020 kl. 10:11

Våld i lömska förpackningar

Årsskiftet innebär ett lämpligt tillfälle för att stanna upp och ta ny fart.
Sandra Bergqvist
09.01.2020 kl. 09:29

Snabba ryck före en lugn Jul

Året 2019 kommer att gå till historien. I politiken får man ofta vara beredd på snabba och oväntade vändningar, men det här året har varit exceptionellt. Under min politiska karriär har jag aldrig upplevt en höst som denna.
Anna-Maja Henriksson
18.12.2019 kl. 10:14

Se barn och unga i juletid

Mikko Ollikainen
14.12.2019 kl. 07:10

På EU-uppdrag i USA

För dryg en vecka sedan ledde jag EU:s justitieministerrådsmöte i Bryssel. Mitt under mötet fick jag en lapp av min medarbetare där det stod att statsminister Rinne har avgått.
Anna-Maja Henriksson
13.12.2019 kl. 10:12

Gruppanföranden

Riksdagsgruppens alternativbudget

Vårt förslag innebär lika stora inbesparingar som regeringens alternativ, men våra tyngdpunkter och prioriteringar skiljer sig