Aktuellt

Snabba ryck före en lugn Jul

Året 2019 kommer att gå till historien. I politiken får man ofta vara beredd på snabba och oväntade vändningar, men det här året har varit exceptionellt. Under min politiska karriär har jag aldrig upplevt en höst som denna.
Anna-Maja Henriksson
18.12.2019 kl. 10:14

Se barn och unga i juletid

Mikko Ollikainen
14.12.2019 kl. 07:10

På EU-uppdrag i USA

För dryg en vecka sedan ledde jag EU:s justitieministerrådsmöte i Bryssel. Mitt under mötet fick jag en lapp av min medarbetare där det stod att statsminister Rinne har avgått.
Anna-Maja Henriksson
13.12.2019 kl. 10:12

Trots turbulens behöver vi blicka framåt

Politiken är en bransch där man ofta får vara beredd på snabba, oväntade vändningar. Sällan har jag ändå personligen varit med om en sådan turbulens som under de senaste veckorna i rikspolitiken.
Anna-Maja Herniksson
05.12.2019 kl. 10:16

Turbulenta dagar innan 102 år av självständighet

Imorgon fredag stillar sig Finland för att fira 102 år av självständighet efter några otroligt turbulenta dagar inom den nationella politiken.
Mikko Ollikainen
05.12.2019 kl. 09:47

Fler farsdagar gynnar alla

Ett par veckor efter farsdagen deltog jag i lanseringstillfället av Nordiska ministerrådets rapport ”State of Nordic Fathers” i Köpenhamn.
Thomas Blomqvist
19.11.2019 kl. 12:48

Arbetsliv, familjepolitik och jämställdhet.

Anders Norrgård
17.11.2019 kl. 08:00

Gruppanföranden

Statsrådets meddelande om regeringsprogrammet 16.12.2019

Gruppanförande hållet av riksdagsgrupens ordförande Anders Adlercreutz.
16.12.2019 kl. 13:00

Remissdebatt om höjning av frontveterantillägget

Gruppanförande hållet av gruppordförande Anders Adlercreutz
04.12.2019 kl. 15:00

Planen för de offentliga finanserna 2020 – 2023

Gruppanförande 26.11.2019, Veronica Rehn-Kivi
26.11.2019 kl. 15:01

Remissdebatt om budgetpropositionen för 2020 och planen för de offentliga finanserna.

Gruppanförande 8.10.2019, Svenska riksdagsgruppen, Anders Adlercreutz
08.10.2019 kl. 13:00

Interpellation om regeringens ekonomiska politik och sysselsättningen

Gruppanförande 1.10.2019, Svenska riksdagsgruppen, Joakim Strand